Aktuální informace Online výuka pro děti

V souladu s nařízením vlády a bla, bla, bla, již bohužel opět není možné poskytovat výuku dětem ani dospělým osobně – a to ani v individuálních kurzech. Výuku tedy přesouváme online.

Online systém jsme používali při jarní i podzimní vlně epidemie a krásně se nám osvědčil a využila jsem v něm poznatky ze svých online univerzitních studií Deep learning (Hluboké učení), Science of Learning (Teorie učení se) a Coaching for education (Koučování ve vzdělání). Teď jsme ještě pár věcí poladili a vytunili, takže na to můžeme vlítnout.

Systém spočívá ve 4 zásadních bodech:

1. Práce s motivací studentů tak, aby vzali zodpovědnost za své vzdělání do svých rukou. Filozofie koučingu je: Nečekej, až tě někdo něco naučí, ale začni se učit 😃

  • To znamená, že děti budeme podporovat v samostatnosti a naučíme je, jak se efektivně učit nejen cizí jazyk, ale také ostatní věci do školy.
  • Zde se můžete is dětmi podívat na záznamy ze semináře Jak se učit efektivně:

Motivace
Odpor k učení
Učit se vs naučit se

2. Práce po krátkých úsecích (5 – 20 minut), ale ob den či každý den. 4×15 minut je totiž o hodně víc než 1×60.

  • To znamená, že děti dostanou do Google classroom 3 povinná výuková zadání (3 x 15 min) a 1-2 volitelná a dostanou přesný termín odevzdání. Jejich práci moniturujeme a dáváme zpětnou vazbu.
  • S dětmi i mezi úkoly komunikuje přes chat v cílovém jazyce, takže si procvičí i praktickou komunikaci.

3. Práce v Google třídách na rozvoji slovní zásoby, gramatiky, poslechu a psaní dle svých možností a ambicí v celkovém rozsahu cca 40 – 60 minut.

  • To znamená, že online se budeme více soustředit na psaní, slovní zásobu, gramatiku a poslechy, tj. kompetence, na které je při prezenční výuce méně času.Konverzaci pak budeme procvičovat více při prezenční výuce.
  • Při videohoverech budeme mimo jiné i procvičovat přípravu ústní části na mezinárodní zkoušky.

4. Jednou týdně videohovor na 20 až 30 minut.

Nezvolila jsem hovor delší z prostého důvodu – video konferenční technologie ještě neumožňují kvalitní skupinové spojení a každý týden čelit 60ti minutám individuálních monologů, cukajícímu se obrazu a nekvalitnímu zvuku by bylo náročné jak pro studenty tak pro vyučující a hodiny by pak postrádaly systematičnost a svižnost.

Pokud si nevíte rady s Google třídou nebo videohovory, tak si přečtěte blog Jak zkrotit online výuku, kde najdete podrobné video i foto návody, jak na to.

Samozřejmě, že osobní kontakt je stále větší zábava, ale co se týče efektivity studia… no posuďte sami 🤗

Zde je video s názory studentů po jarní online výuce a tady jsou názory na podzimní kolo, tak se na ně mrkněte, ať máte info z první ruky.

 

Share on FacebookPin on PinterestShare on Google+Tweet about this on Twitter